hüseyin üzmez karikatürü beni hayal kırıklığına uğrattı. Biz Leman’a benzeyen bi dergi istemiyoruz. Bu karikatürü protesto ediyorum. Derhal kaldırın!!!
Galiba yanlış anlaşılmış tepkim.. Ben Üzmez’in şahsına yapılan eleştiriye değil konunun karikatürize ediliş şekline tepki gösterdim. Adamı Üzmez’in kucağına oturtmadan eleştiri olmuyor mu? Nerde özgünlük? Ancak malum mizah dergilerinde görülecek bir karikatür.
Protestomda ısrarlıyım.. Kaldırın artık şunu siteden!
Sizi hayal kırıklığına uğratan, karikatürün neresi? Bu karikatür Cafcaf’ı nasıl Leman’a benzetti? “Derhal kaldırın!!!” nedir? Bunları gerçekten merak ediyorum. Daha detaylı bir eleştiri bekliyorum.
onur ercan beyi daha kibar olmaya davet ediyorum. ne demek “kaldırın hemen!”.. bunlar pek şık olmayan ifadeler. tamam çizeri eleştirelim elbet ama böyle de olmaz ki.. ben de beğenmedim espriyi. çok uzatmış çünkü.. daha öz anlatabilirdi.. bu kadar açıklama yaptırması medya mensubuna beni rahatsız etti. ama kaldırın demeye gerek deyok yani.. kucağa oturmak çok hoş olmasa da bir deyim.. onlar da hüseyin üzmezin ve onu hep böyle olaylarda kullananların kucağına oturmasınlar kardeşim..
kıssadan hisse: onu ercan bey! ağzını topla! şaka bi yana böyle desem hemen kızarsın değil mi.. o zaman sen de bu saçma üslubu bırak! (eee, eden bulur demişler!)
Yanlış yapıyorsunuz
Burada da diğer yayınlarda da Hüseyin Üzmez konusunu değil Hüseyin Üzmez konusunun konu edilmesini öne çıkarıyorsunuz.
Hüseyin Üzmez konusunu tabi ki öne çıkaracaklardı.
Bir alkolik içki içerse haber değildir
Bir batı yaşamının özentisinde yada alışkanlığındaki sıradan bir birey alkol alırsa bu da haber değildir
Ama bir müslüman din adamı alkol alırsa haberdir
yada haberi bırakın eleştiri konusudur.
Siz kendi caminizin hocasını sarhoş görseniz çevirip de “Yahu ayıptır ne bu hal sana yakışmaz” demez misiniz?
Aynen bunun gibi şimdi düşünelim
Bu çok daha vahimidir
Bir 80′lik dede 14 yaşında bir kızı taciz etmiştir
Bunu sıradan biri dahi yapsa haberdir yada tüh senin yaşına başına karakterine denecek durumdur
Bunu hele ki inancını önde tutan bir yazar yapmışsa tabi ki bu haberdir ve üstüne de fırtına kopacak bir durumdur
Bunu kimileri hah işte biz biliyorduk bunlar böyledir zaten diye fırsat bilip kullanır
Kimileri de gerçekten şaşkınlığı ve yuh yani bu kadar da olmaz diye tepki olarak kullanır
Ama sonuçta haber 80 yaşında bir dedeniz 14 yaşında bir kızı taciz etmesidir
haber 14 yaşında bir kızı taciz eden islami görüşleriyle yazarlık yapan bir dedenin tacizidir
Haber bunun haber yapılmış olması değildir
Ortada bir ayıp durum varsa haber de yapılır rakiplerde bunu ayyuka çıkarır.
Siz İlhan Selçuk 14 yaşında bir kızı taciz etti ve gözaltına alındı diye duysanız bunu öne çıkarmayacak mıydınız?
nerede kaldı senin şu şu özelliklerin diye gırtlağına çökmeyecek miydiniz?
Şimdi söyleyin bakalım
Hırsız mı suçlu
yoksa Hırsız vaaaaaar diye bağıran mı?
Bana ne kardeşim hırsız varsa ne bağırıp uykumu kaçırıyorsun hırsız sana zarar veriyor sen çözümünü bul beni uykumdan etmeye ne hakkın var diyebilir misiniz?
O halde hırsız varsa orada bir de hırsız vaaaar diye bağıran olması kadar doğal bir şey yoktur
Burada da bir tacizci dede var ve bu dede tacizciiiiii diye haber de yapılacak bu tarihe bir vesika olarak da düşülecek 20 yıl sonra bile bi yerlerde hatırlanıp örnek verilecek
Şimdi ölen mi suçlu öldüren mi yoksa öldürdü diyen mi?
Hadi bu defa tarafsız olun da
siz de bizden bile olsa yanlış yapmıştır diyemiyorsanız bile hiç olmazsa sükuut edin
Suçlunun suratına tüküremiyorsanız bari tükürenlerin suratına tükürmeye kalkıp bu aşağılık duruma ortak olmayın koruyucusu görünmeyin
Umarım silmezsiniz silmek yerine cevap verip geçersiniz
Onur Kardeşim,
Prensip gereği karikatürlerime yapılan eleştirilere pek cevap yazmıyorum.
Çünkü karikatürlerimi beğenen olduğu gibi beğenmeyende olabilir.
Fakat seninki eleştiri değil saygısızlık boyutuna ulaştı.
“Ben bu karikatürün veriliş tarzını beğenmedim” demen yeterliydi.
Anlayışla da karşılardım.
Fakat ısrarla “Bu karikatürü derhal kaldırın” demek hem karikatürü yapana hem de o karikatürü siteye koyan insanlara saygısızlıktır.
Belli ki karikatürü anlamamışsın.
Anlamamak ta suç değil elbette.
Ama hiç olmazsa “ben bu karikatürü tam anlayamadım, ne demek istendi” şeklinde bir soru sorsaydın sana cevap verilirdi.
Karikatüre gelince;
Karikatürde hem Hüseyin Üzmez’in pişkinliklerini hem de bu pişkinlikleri fırsat bilip olayı ideolojik boyuta çekerek İslamcıları top yekün Hüseyin Üzmez gibi gösterenleri eleştirdim.
Adamlar Hüseyin Üzmez’in bazı beyanlarına o kadar sevindiler ki nerdeyse Üzmez’in kucağına atlayıp adamı şapur şupur öpecekler!
Kucak olayı budur!!!!!
Bu kucak olayı adamlardaki Hüseyin Üzmez sevgisinin abartılı bir şekilde çizimidir.
Ve karikatürün en belirgin vasıflarından biri de olayları ve çigileri abartmaktır.
Espirinin verilişi açısından ben böyle bir abartıyı uygun gördüm.
Bu kucak olayından başka manalar çıkartıyorsan o senin bakış açınla ilgili bir durumdur.
Ona ben karışamam ve de bir şey yapamam.
Sözün özü karikatürü nedenleriyle birlikte beğenmediğini söylemen yeterliydi.
“Derhal kaldırın” şeklinde emirvaki bir yaklaşımı rahatsız edici bulduğumu söylemek istiyorum…
Üstelik bu yaklaşımı Cafcaf temsilcisinin yapması dergiyi temsil noktasında beni düşündürmektedir.
O nedenle buradan tüm temsilci arkadaşlara seslenmek istiyorum.
Eğer Cafcaf’ta anlamadığınız , anlamakta zorlanıp şüpheye düştüğünüz bir karikatür ve yazı olursa lütfen önce sorun.
Bağırıp, çağırıp “derhal kaldırın” gibi saygısızca emirler vermek hem dergi çalışanlarına hem de o karikatürü beğenenlere hakarettir.
Mümkün olduğunca incitmeden yazmaya çalıştım.
Umarım meramımı anlatabilmişimdir.
Bence karikatur yerine Onur Ercanın temsilciliği kaldırılsın.
Ayten hanımada katılmıyorum bu kadar açıklamalı espiriyi anlamamış arkadaş
daha öz olsa hiç anlamayacak.
Bence karikatürde espiride gayet güzel.
Anlayana…
Leman’a benzemeyelim diye eleştiri de mi yapamayacaklar yani!Bu nasıl bi yaklaşımdır.Karikatür dediğinizin bi amacı vardır ve bu amaç en gözalıcı şekilde cizgiye yansıtılır. Düşünceyi begenmeyip eleştirirseniz bir derece,ama bunun veriliş şekli çizere özgüdür,ve bunda özgürdür,öyle olmasa çizmenin anlamı ne..
Halim Bey doğru diyorsunuz.
Fakat karikatürü tek taraflı yorumlamışsınız.
Yani eksik bir analiz olmuş.
Sanki Hüseyin Üzmez’e sahip çıkıp Üzmez’e yapılan eleştirilerden rahatsız olmuşuz gibi bir anlam çıkartmışsınız.
Karikatürü dikkatlice incelediğinizde asıl eleştirinin Hüseyin Üzmez’e yapıldığını fark edersiniz.
Hüseyin Üzmez İslamcımıdır?
Kendi beyanına göre Evet İslamcıdır.
İslamcı birinin 14 yaşındaki bir çocuğu taciz etmesi habermidir?
Evet haberdir.
Hem de haberin danişkasıdır.
Peki bu durumdan en çok rahatsız olan kimlerdir?
İslamcılardır.
İşte bende İslamcıların bu rahatsızlığını dile getirmeye çalıştım.
İslamcı Hüseyin Üzmez’in yaptıkları, bazı beyanları ve kamuoyunda oluşturduğu imaj en çok İslamcıları kızdırmıştır.
Bazı yazılı ve görsel medyada bu imajı büyük bir iştahla İslamcılar üzerinden lanse etmiştir.
Bu iştaha sebebiyet verdiği için karikatürde asıl eleştirilen Hüseyin Üzmez’dir.
önceki karikatürleri beğendim lakin bunu beğenmedim. saygısızlık yaptığımı düşünmüyorum.. küfür yok hakaret yok.. ben hala konunun daha farklı çizilebileceğini düşünüyorum. kibar olmadığımı saygısızlık yaptığımı ifade etmek, ağzımı toplamaya davet etmek, anlayışımın kıt olduğunu, saçmaladığımı söylemek anlaşılır olduğu gibi ‘kaldırın hemen’ demek te benim hakkımdır.
Behlül bey ben bu karikatürünüzden yola çıkarak, sizin cafcaf için faydalı olamayacağınızı düşünmem. Fakat siz benim yorumumdan dolayı ‘temsilciliğimin sıkıntıya neden olacağını’ düşünüyorsanız. Teşekkür ederim…
Kırılan varsa hakkını helal etsin. Kimseyi kırmak gibi bir niyetim yoktur. Bunu dikkate alacağınızı ümid ederek, isteğimi tekrarlıyorum..
Kaldırın hemen!
değerli okurlarımız,
sitemizde yorumlar anında girilmemektedir!
bunun sebebi sitemize musallat olan bir kısım ne idiğü belirsiz tipler idi..
hüseyin üzmez karikatürünü beğenmeyenler olabilir.. rahatsız olanlar olabilir.
biz cafcaf yönetimi olarak çizerimize müdahale etmemekten yana bir tutum sergilemeye çalışıyoruz genelde..
ve kesinlikle kendisini ankara koordinatörü olarak konumlandırmış bir arkadaşımızın bize “kaldırın hemen” diyecek kadar nezaketten uzak düşebileceğini düşünmedğimizden kendisinin isminin kullanıldığını düşünüyoruz! bu emri verenin onur ercanın kendisi olduğunu öğrendiğimizde ankara gibi bir şehrin koordinatörü konumundaki birinin o görevini bırakmasını emrederiz!
biz mizah dergisiyiz! başka dini dergilere, cemaat dergilerine benzemeyiz!
ama elbette müslümanız! bundan da gocunmayız!
asım gültekin
cafcaf dergisi genel yayın yönetmeni
bu tartışmanın şimdi yaşanmasına sevindim.
çünkü bu ya da benzeri şeylerin yaşanacağına adım gibi emindim.
cafcaf’ın henüz yürüyüşüne başlamadan bununla karşılaşması iyi oldu.
cafcaf belli değerleri seven ve sayan bir dergi ancak hitap ettiği, edeceği kitlenin hiç de homojen olmadığı bu tartışmayla ortaya çıkmış oldu.
kimileri bu karikatüre burun kıvırdı.
kimileri bu tepkinin çoktan verilmesi gerektiğini düşündü.
ustura dergisi’nin tgrt ile ilgili bir karikatür nedeniyle kapandığı düşünülürse cafcaf’ın yürüyüşüne bu kadar ürkek başlamasını anlamak hiç de zor olmaz.
herhangi bir değer yargısı ve kaygısı olmayanların pıtrak gibi mizah dergisi çıkardığı bir ortamda bizlerin bu iflah olmaz yapımz nedeniyle cafcaf’ın hâlâ çıkamamasına çok üzülüyorum.
cafcaf’ın şimdiye kadarki yayınlarında benim de hoşuma gitmeyen şeyler elbette oldu. ki bu da sadece hükümete yeterince muhalefet etmemiş oluşudur.
peki bu, biricik göz ağrımız olacak bir dergiden desteğimizi çekmemizi mi gerektirir. yoksa onların arasında olup düşüncelerimizi samimi bir şekilde ifade etmemizi mi?
bizler birbirimiz için müsamahalı olmayı başaramadıkça bu yaptığımız bizden başkaları için rahatlıkla cirit atılacak bir meydan bırakmaktan öteye gitmeyecektir.
Karikatürünüzde çok açık belli olmasa da bana yazdığınız yanıtla Hüseyin Üzmez’i eleştirdiğinizi, hele ki kendisini islami yazar olarak tanıtan bu adamın tavrı nedeniyle de ayrıca duyduğunuz üzüntüyü dile getirmişsiniz teşekkür ederim
işte heimizin böyle objektif anlayışlara ihtiyacı var. Her ağacın kurdu kendindendir herkes kendi içindeki kurdu temizleyipp atarsa o zaman çürüyecek elma da kalmaz
Hüseyin Üzmez i her tür sakın tavrı ve açıklamalarına rağmen hala sırf bizden diye sahiplenen bir kısım medya varken sizin eleştirdiğinizi açıkça belirtmenizi gerçekten alkışlıyorum
İşte bu tavrı her zaman gösterebilirseniz sizin derginiz tutacaktır.
Gerekiyorsa iğneyi karşıya batırırken çuvaldızı kendi çevrenize batırmayı bilirseniz kendi içinizdeki sapmaların bozulmaların önüne geçecek etkili bir güç olacaksınızdır.
Sağlıkla ve selametle kalın.
Onur kardeşim, vahiy filan mı geldi size yahu, mesajımı yayınlayın, onu silin.. Bunu kaldırın.. Hoş olmuyor ama, yapmayın.. bizim bile bazen mesajlarımız çıkmayabiliyor. Her gelen mesaj yayınlanmıyor.. Hani yorumunda da sanki devlet sırrı ifşa edecekmiş gibi bi hava var. Neler oluyor, bi anlatın. Anlayalım kardeşim yahu!
Anlamadım ben bu işi.. Emretsek olmuyor rica etsek olmuyor. Ne yapacağımı ben de şaşırdım.
Tamam yanlış üslup kullandım. O yorumla da özür dileyip bir açıklama yapmıştım.
Ama Asım abi olmadı yani.. siz hala ‘onu emrederken düşenecektin’ diyorsunuz. Madem öyle ‘emrettiğim’ yorumları niye yayınladınız? Onları yayınlamazdınız olur biterdi. Onları yayınlayan sizsiniz ‘emrederken düşüneydin’ diyen sizsiniz.. ‘özür ve açıklama’ yorumumu yayınlamayan yine sizsiniz. Ben anlayamadım bu işten..
Melek kardeş ‘vahiy mi geldi’ de nerden çıktı? Biz bu yorumları yayınlanmasın editör orda turşusunu kursun diye mi yazıyoruz?
Yorumum yayınlansaydı okur anlardınız. Bak gördünüz mü? Yayınlanmayınca ‘acaba devlet sırrı mı?’ yoksa ‘ vahiy geldi de peygamberlik mi iddia edecek!’ diye merak ediyorsunuz.
19 – Melek Demir Genco – Dün 23:54 Onur kardeşim, vahiy filan mı geldi size yahu, mesajımı yayınlayın, onu silin.. Bunu kaldırın.. Hoş olmuyor ama, yapmayın.. bizim bile bazen mesajlarımız çıkmayabiliyor.
Melek Demir Genco siz bile derken siz kimdiniz? Cafcaf genel yayın yönetmen yardımcısı yada yönetim kurulu üyesi mi?
Siz bile derken sizin ayrıcalığınız nereden merak ettim sadece
Ne çok polemik yaratma üstadı varmış da biz bilmiyomuşuz..
Sana ne bizim kim olduğumuzdan Melek.
Okusaydın daha önceden dergiyi, böyle sallamazdın uluorta..
Senin ne kadar yazma hakkın varsa buraya, benim de var.
Farzet senin gibi biriyim..
kibarlığımdan ben değil de, biz yazdım.
Bunu anlamayacak kadar …
onur kardeşim..
Farkındaysan, senin üslubun hakkında bir sıkıntı var.
Burası ortalığa emirler yağdıracağın, bir platform değil.
Editör işi bilmiyorsa, buyrun siz yapın!
Ayrıca bazen mesajlar hemen yayınlanmıyor.
Ne bu telaş,ne bu heyecan?
Belki de özellikle yayınlanmıyor.
Bu da editörün elinde olan bi durum.
Ama unutmayın, her yazdığınız yazının altında sizin imzanız var.
Orada zaten küçük bi kinaye var..
Siz bize emir verdiniz, biz de yayınlamıyoruz diye.
Bu kadar abartmanın ne gereği var yahu!
fakat “başörtüsü namusumdur” diyen dindar medyadan hiç bir kimse konuya değinmiyor. cafcafın bu espirisi “tam da olması gerektiği gibi” konuya değinmiş. ne üzmezi sapık ilan etmiş ne de savunmuş. bir gerçeği dile getirmiş: medyaya cahil kurnazlar daha önce seksle konu oluyorlar ama tutmuyordu. Ali kalkancı müslüm gündüz gibi. ama aydın islamcı da bunlara karışınca birde evini dairesini bunlara verince.
tabiki de mazleme çıktı tabiki de birilerinin ekmeğine yağ sürüldü.
Bunu çizen arkadaşa teşekkür ediyorum.
ŞAYET Kİ CAFCAF DERGİSİ BUNU SATIŞTAKİ DERGİSİNE KOYMA CESARETİNİ GÖSTERİRSE DE HELAL OLSUN!
Hüseyin Üzmez(The Sapık) olayı, danıştay saldırısı, zumzürriyet gazetesinin bombalanması olayı,uğur mumcu ve benzerlerinin öldürülmesi gerçekleşmeseydi, 18′lik laikçi teyzeler ve diğer laikçi ayak takımı nasıl yaşardı, nasıl nefes alırdı, süper tezlerini hangi parametreler üzerine inşa ederlerdi acaba, merak ediyorum. Dindan insanlara nasıl baskı kuracaklarını şaşırır, dımdızlak ortada kalırlardı. Ama Allah’tan ne ne halt oldukları tüm çıkplaklığı ile ortadaa artık. O saldırı, bombalama ve öldürme olaylarının kimlerin yaptığını artık Derin Anadolu biliyor, hoş zaten o “süper tezlere” de hiç inanmamışlardı. Dolayısıyla şu ilginç yorumları yazan sol-laikçiler-kemlist-despotlar istedikleri kadar yorum postalayabilirler, ne bilim, en azından gazları alınmış olur…
Bu arada Üzmez yukarıda bahsini ettiğim laikçilerden birini, karikatürde, iyi kavramış. Kırıcak mı belini ne? Yakışmışlar… Şaka canım, şaka şaka….
E şimdi burda Onur’a saldırıp duranların karikatürde Hüseyin Üzmez’in kucağına oturanlardan ne farkı kaldı? Provake olmaya yatkın kişi her yerde aynıdır. İster islamcı olsun, ister ulusalcı.
size bir tavsiyem var.
diğer karikatür dergilerinin görüşlerini beğenmeseniz bile; alın, çizgilere ve diğer teknik detaylara çalışın. gerçekten çok başarısız çizimler.
başarısız çizimler, espri sayılamayacak espriler. yukarıdaki yoruma katılıyorum. diğer dergileri bir alın inceleyin.
tamam sağ görüşlü bir mizah dergisisiniz ama tek amacınız ’sağ görüşlü mizah dergisi’ olmak olmamalı. öncelikle iyi bir mizah dergisi olmaya çalışmanız çok daha yerinde olur diye düşünüyorum.
hüseyin üzmez karikatürüyse olaya o kadar yanlış bir açıdan bakmış ki üzülmemek mümkün değil. evet solcular o kadar iğrenç insanlar ki küçücük bir kız çocuğunun insan demeye utandığım biri tarafından taciz edilmesini sırf islamcı kesimi yıpratma fırsatı olarak gördüler ve çok sevindiler. çok talihsiz bir karikatür olmuş.
hüseyin üzmez ve onun gibi sübyancı,tacizci,sahte dincileri ömür boyu hapise mahkum etmek gerekir.sözde müslüman ya bunlar altından her nane çıkar bunların.karikatürü de hiç beğenmedim ne demek “islamcılara saldırmak için yeni bahaneler bulduk” hüseyin üzmezi mi savunuyorsunuz siz burdan öyle bir anlam çıkıyor.herneyse her şeyin hesabı gün gelir sorulur.bu memleket Allah kitap diye diye kendi kilosunun iki katı kadar altın yapan müslümanlar gördü.ama ilahi adaletin tokadı çok ağır olur.kaldıramazlar..
buna elestiri diyorsaniz garip bir elestiri olmus. huseyin uzmez adli kisinin ( moda deyimle ) islamci olmasi zerre kadar ilgilendirmiyor beni. beni bir kadin olarak kizdiran 80 yasindaki bir herifin torunu yasindaki ka yaptiklari… TORUNU yasinda. bunun dinle bir alakasi yok, insanlikla bir alakasi yok. hal boyle iken bu adam hakkinda yapilan elestirilerle ilgili olarak islamci ya saldirin yaftasini yapistirmaniz biraz garip durmamis mi? hedef saptirmak gibi geldi bana. kendi adima uzuntu duydum. islamci ya saldirin….
adamin kucucuk bir kiza yaptiklarinin hic degeri yok, herkes bunu sineye cekmis ve bir anda adamin islamci oldugunu anlamis ve o yuzden saldirmislar oyle mi, ilginc…
kendi adima garipsedim bu karikaturu, gercekse garip, sakaysa hic komik degil.
ARKADAŞLAR BEN BU DERGİDEN BİR RADYO SÖYLEŞİSİNDEN HABERDAR OLDUM BİR BAKALIM NELER YAPILMIŞ ÖVÜNELİM SEVİNELİM DEDİK ANCAK BİRDE BAKTIK Kİ HÜZEYİN ÜZMEZ KÖŞESİ BAŞ KÖŞE BU DURUMDAN PEŞİN HÜKÜM ÇIKARMAYA GEREK YOK AMA MALUM O ZATIN BAŞ KÖŞE OLDUĞU BİR ORTAMDA TEPKİLER GÖRMENİZ TABİDİR.MAHKEMECE SUÇLULUĞU SAFSATASINA GİRMEYECEĞİM VEDE ONUN ŞAHSINA TAKILDIM DEYİP LAFIMI ESİRGEMEYECEĞİM KALDIRIN ŞU ADAMIN BANLARINI GERÇEKTEN İLGİ ÇEKMEKSE BU ADAM SAYESİNDE TEPKİYİ BOL BOL ÇEKERSİNİZZATEN AMAÇ BUYSA TABİ!NOT:NE YAZIK Kİ ONUN KİTAPLARINI OKUMA TALİHSİZLİĞİNDE BULUNMUŞ BİRİ OLRAK İSLAMİYETİN KİŞİLERE MAL EDİLEMEYECEĞİNİ ANCAK KİŞİLERİN İSLAMA MAL EDİLEBİLECEĞİNİ UNUTMAYIN…
karikatür bence insanda şunu düşündürüyor insan ”olmak” için mi yaşar yoksa desinler ya da demesinler diye mi yaşar??? bence bu olaya daha profesyönel yanlardan bakılmalı..
lütfen arkadaşlar ideolojiyi islamcılığı sosyalizmi liberalizmi bir kenara bırakın, insan olarak bakın bu vakaya dünyanın en büyük sorunlarından biri olan çocuklara cinsel istismardan bahsediyoruz. burada mutlaka anne baba olanlar vardır kim çocuğuna böyle bir şeyin yapılmasına sessiz ve tepkisiz kalabilir? kalabiliyorsa veya tasvip ediyorsa bu nasıl bir zihniyettir.siyasi kimliği ne olursa olsun böyle bir sapıklığı tasvip edemem. her cemaatin içinde iyi veya kötü olabilir ancak yapılması gereken bunu kabullenip iyi ve kötüyü ayırt etmektir böyle bir şahsiyeti savunmak değil onu içinden soyutlamaktır. evet insan köpeği ısırırsa haber olur ama bunu hüseyin üzmez değil ertuğrul özkök yapsa gene haber olurdu, fehmi koru yapsa gene haber olurdu, ilhan selçuk yapsa gene haber olurdu. elinizi vicdanınıza koyun ve bu tür hassas konuları mantık, ahlak ve vicdan çerçevesinde değerlendirin.
kalkancı düzmeceleri gibi oyunlara gerek kalmadan(Gerçi üzmez vakasınıda Allah bilir ya ) malzeme çıktı…
olayın devamınıda nöbetçi karikatürümüz güzel ifade etmiş.
sevgili çizer dostum
hem karikatürü çizilmiş hem 8 satır yazı yazılmış açıklamak için
hemde yorum panosunda açıklamaya çalışmışsın
kaliteyi düşürmüş
siz mizah adamısınız en fazla eleştiriye açık olması gereken sizsiniz
siz meyvayı verin okuyucuya yiyen yer yemeyen yemez tüküren tükürür her neyse
hem başbakanı çeşitli hayvan tipine sokan lemana kızacağız,iş kendimize döndümü vay efendim şöyle böyle… olmaz efenim olmaz!
ne diyoruz özgür düşünce,demokrasi falan filan
adam küfretmemiş bişi yapmamaış derhal kaldırın demiş,sert bi eleştiri sert bi istekte bulumuş.
ayrıca söylemek istediğim karikatürde hakkaten kaliteli olmak istiyorsak yazıdan cok çizgiyi kullanıp o ince zekayı göstermeliyiz,diye düşüüyorum
anlayışınız ve bize tahammülünüz için teşekkür ederim
niye yani kardeşim adam stediği gibi eleştirir. Sen istediğin gibi adamın kucağına oturmuşsun da çizim yapmışsın ya o da o dille eleştriyor. Senin bir kere karikatürde yaptıkların insanların klişilğne hakaret. Bu başka br de olabilir di sadece hüseyin üzmez değil. Bu tip şahıslar üzerinden mizah yapmak slamın ruhuna da aykırıdır. Bizim dinimiz de kim olursa olsun onun vşahsiyetiyle imalı göndermelerle onu szdeleyecek göndermeler yapamazsınız. Sonra adam kaldırın diyor. Haklı. Size kimlerin yazın yayınlayın dediğin de iyi biliyoruz.
Ülkenin içine ettiniz.
İslamcı nedir, yazıklar olsun size.
Bu ülkenin %99 u müslümandır.İslamcı ve allahsız olarak toplumu ikiye böldünüz küçük örümcek beyinlerinizle.
Yazıklar olsun size!!!
Ülkenin kanını emen asalaklar….
Bu sitede ne işin var o zaman kuzum? Git de postal parlat/yala, savaş borozanı öttürme çalış, senaryo yaz, ya da ne bileyim “varız” derken işaret ettiğin çoğul şahıslarla duman altı pişti/batak oyna, marş ezberle, a benim yavrucuğum. Ve göster o omurgasız örümceklere günlerini, hakettikleri dersi veriver hiç olmazsa
ehehe postal prlat güzel yorum .. ama karikatürü bende sevmedim bence aynı yayın unsurları arasında çatışma olmamalı karikatür resmen diğer mizah dergilerini taşlıyor..
Yahu ne demektir bu, Allah aşkına, daha önce de duydum bu argümanı, ama karşımdaki kişinin ne tür sekülarist-mutaassıp bir inatçı (ve üstelik çok zekî ve okumuş geçinen kerli ferli bir doktor) olduğunu bildiğim için üstelemedim. “İslamcı olan birisinin yaptığı kötülük büyük haberdir, ama laik adam zaten ahlâk abidesi olduğunu iddia etmediği için onunki doğal olarak büyük haber değildir” deniyor özet olarak.
Yok ya, şunu bana söylesenize be hey insanlar, İslâmcılar diyegeldiğiniz insanlar NE ZAMAN VE NEREDE ahlâk âbidesi îlân ettiler kendilerini?
Bu söylenenlerin tam aksine, asıl İslâmcı denen insanlardır ki kendilerinin zaaflara müptelâ olduklarını, mükemmeliyetten ve âbidelikten uzak olduklarını itiraf etmeye en hazır insanlardır. Ve lâikçilerdir ki sürekli “sizin kalbiniz pis, bizimki tertemiz, pampak” diye ahlâk âbideliği ya da sanırım onların lûgatine daha uygun bir ifadeyse “etiksel anıtlık” triplerine girer dururlar!
Eh, onların arasındaki bütün pislikler “doğal olarak” görmezden gelinecek ve “İslâmcılar”ınkiler hep ülkenin en büyük olayları hâline getirileceklerse, o zaman birinciler doğal olarak ahlâkî üstünlüklerini dâimâ “ispât” edeceklerdir. Böyle bir hileli oyunu mantıksal olarak sadece İslâmcılar değil bizim lâikçilere karşı hiçkimse kazanamaz zâten.
Hey Allah’ım, ne saçmalıklara cevap yetiştirmek zorunda bırakılıyoruz. Bu ülkedeki zekâ seviyesi ortalaması neden bu kadar düşük ve neden bu zekâ seviyesi ortalamasını düşürücü insanların çoğu ülkenin belli bir siyâsî segmentinde toplanmış ve neden bunların mebzul bir oranı gazeteci filân olmuş? Tamam hayallerinde gazeteci olmak vardıysa, onlara açardık birkaç tane gazeteci kulübesi, geçinir giderlerdi, ama yanlış gazetecilik türünü seçip bütün bir millete bu işkenceyi etmek niye? Ooof ki of…
8 Kasım, 2008 saat02:23
hüseyin üzmez karikatürü beni hayal kırıklığına uğrattı. Biz Leman’a benzeyen bi dergi istemiyoruz. Bu karikatürü protesto ediyorum. Derhal kaldırın!!!
8 Kasım, 2008 saat19:06
Galiba yanlış anlaşılmış tepkim.. Ben Üzmez’in şahsına yapılan eleştiriye değil konunun karikatürize ediliş şekline tepki gösterdim. Adamı Üzmez’in kucağına oturtmadan eleştiri olmuyor mu? Nerde özgünlük? Ancak malum mizah dergilerinde görülecek bir karikatür.
Protestomda ısrarlıyım.. Kaldırın artık şunu siteden!
8 Kasım, 2008 saat19:45
Sizi hayal kırıklığına uğratan, karikatürün neresi? Bu karikatür Cafcaf’ı nasıl Leman’a benzetti? “Derhal kaldırın!!!” nedir? Bunları gerçekten merak ediyorum. Daha detaylı bir eleştiri bekliyorum.
9 Kasım, 2008 saat00:23
onur ercan beyi daha kibar olmaya davet ediyorum. ne demek “kaldırın hemen!”.. bunlar pek şık olmayan ifadeler. tamam çizeri eleştirelim elbet ama böyle de olmaz ki.. ben de beğenmedim espriyi. çok uzatmış çünkü.. daha öz anlatabilirdi.. bu kadar açıklama yaptırması medya mensubuna beni rahatsız etti. ama kaldırın demeye gerek deyok yani.. kucağa oturmak çok hoş olmasa da bir deyim.. onlar da hüseyin üzmezin ve onu hep böyle olaylarda kullananların kucağına oturmasınlar kardeşim..
kıssadan hisse: onu ercan bey! ağzını topla! şaka bi yana böyle desem hemen kızarsın değil mi.. o zaman sen de bu saçma üslubu bırak! (eee, eden bulur demişler!)
9 Kasım, 2008 saat01:43
Çok güzel karikatür, güzel kavrayış.
9 Kasım, 2008 saat02:16
Yanlış yapıyorsunuz
Burada da diğer yayınlarda da Hüseyin Üzmez konusunu değil Hüseyin Üzmez konusunun konu edilmesini öne çıkarıyorsunuz.
Hüseyin Üzmez konusunu tabi ki öne çıkaracaklardı.
Bir alkolik içki içerse haber değildir
Bir batı yaşamının özentisinde yada alışkanlığındaki sıradan bir birey alkol alırsa bu da haber değildir
Ama bir müslüman din adamı alkol alırsa haberdir
yada haberi bırakın eleştiri konusudur.
Siz kendi caminizin hocasını sarhoş görseniz çevirip de “Yahu ayıptır ne bu hal sana yakışmaz” demez misiniz?
Aynen bunun gibi şimdi düşünelim
Bu çok daha vahimidir
Bir 80′lik dede 14 yaşında bir kızı taciz etmiştir
Bunu sıradan biri dahi yapsa haberdir yada tüh senin yaşına başına karakterine denecek durumdur
Bunu hele ki inancını önde tutan bir yazar yapmışsa tabi ki bu haberdir ve üstüne de fırtına kopacak bir durumdur
Bunu kimileri hah işte biz biliyorduk bunlar böyledir zaten diye fırsat bilip kullanır
Kimileri de gerçekten şaşkınlığı ve yuh yani bu kadar da olmaz diye tepki olarak kullanır
Ama sonuçta haber 80 yaşında bir dedeniz 14 yaşında bir kızı taciz etmesidir
haber 14 yaşında bir kızı taciz eden islami görüşleriyle yazarlık yapan bir dedenin tacizidir
Haber bunun haber yapılmış olması değildir
Ortada bir ayıp durum varsa haber de yapılır rakiplerde bunu ayyuka çıkarır.
Siz İlhan Selçuk 14 yaşında bir kızı taciz etti ve gözaltına alındı diye duysanız bunu öne çıkarmayacak mıydınız?
nerede kaldı senin şu şu özelliklerin diye gırtlağına çökmeyecek miydiniz?
Şimdi söyleyin bakalım
Hırsız mı suçlu
yoksa Hırsız vaaaaaar diye bağıran mı?
Bana ne kardeşim hırsız varsa ne bağırıp uykumu kaçırıyorsun hırsız sana zarar veriyor sen çözümünü bul beni uykumdan etmeye ne hakkın var diyebilir misiniz?
O halde hırsız varsa orada bir de hırsız vaaaar diye bağıran olması kadar doğal bir şey yoktur
Burada da bir tacizci dede var ve bu dede tacizciiiiii diye haber de yapılacak bu tarihe bir vesika olarak da düşülecek 20 yıl sonra bile bi yerlerde hatırlanıp örnek verilecek
Şimdi ölen mi suçlu öldüren mi yoksa öldürdü diyen mi?
Hadi bu defa tarafsız olun da
siz de bizden bile olsa yanlış yapmıştır diyemiyorsanız bile hiç olmazsa sükuut edin
Suçlunun suratına tüküremiyorsanız bari tükürenlerin suratına tükürmeye kalkıp bu aşağılık duruma ortak olmayın koruyucusu görünmeyin
Umarım silmezsiniz silmek yerine cevap verip geçersiniz
9 Kasım, 2008 saat09:44
Onur Kardeşim,
Prensip gereği karikatürlerime yapılan eleştirilere pek cevap yazmıyorum.
Çünkü karikatürlerimi beğenen olduğu gibi beğenmeyende olabilir.
Fakat seninki eleştiri değil saygısızlık boyutuna ulaştı.
“Ben bu karikatürün veriliş tarzını beğenmedim” demen yeterliydi.
Anlayışla da karşılardım.
Fakat ısrarla “Bu karikatürü derhal kaldırın” demek hem karikatürü yapana hem de o karikatürü siteye koyan insanlara saygısızlıktır.
Belli ki karikatürü anlamamışsın.
Anlamamak ta suç değil elbette.
Ama hiç olmazsa “ben bu karikatürü tam anlayamadım, ne demek istendi” şeklinde bir soru sorsaydın sana cevap verilirdi.
Karikatüre gelince;
Karikatürde hem Hüseyin Üzmez’in pişkinliklerini hem de bu pişkinlikleri fırsat bilip olayı ideolojik boyuta çekerek İslamcıları top yekün Hüseyin Üzmez gibi gösterenleri eleştirdim.
Adamlar Hüseyin Üzmez’in bazı beyanlarına o kadar sevindiler ki nerdeyse Üzmez’in kucağına atlayıp adamı şapur şupur öpecekler!
Kucak olayı budur!!!!!
“Adamı Üzmez’in kucağına oturtmadan eleştiri olmuyor mu?” demişsin.
Olmuyor!
Bu kucak olayı adamlardaki Hüseyin Üzmez sevgisinin abartılı bir şekilde çizimidir.
Ve karikatürün en belirgin vasıflarından biri de olayları ve çigileri abartmaktır.
Espirinin verilişi açısından ben böyle bir abartıyı uygun gördüm.
Bu kucak olayından başka manalar çıkartıyorsan o senin bakış açınla ilgili bir durumdur.
Ona ben karışamam ve de bir şey yapamam.
Sözün özü karikatürü nedenleriyle birlikte beğenmediğini söylemen yeterliydi.
“Derhal kaldırın” şeklinde emirvaki bir yaklaşımı rahatsız edici bulduğumu söylemek istiyorum…
Üstelik bu yaklaşımı Cafcaf temsilcisinin yapması dergiyi temsil noktasında beni düşündürmektedir.
O nedenle buradan tüm temsilci arkadaşlara seslenmek istiyorum.
Eğer Cafcaf’ta anlamadığınız , anlamakta zorlanıp şüpheye düştüğünüz bir karikatür ve yazı olursa lütfen önce sorun.
Bağırıp, çağırıp “derhal kaldırın” gibi saygısızca emirler vermek hem dergi çalışanlarına hem de o karikatürü beğenenlere hakarettir.
Mümkün olduğunca incitmeden yazmaya çalıştım.
Umarım meramımı anlatabilmişimdir.
9 Kasım, 2008 saat11:52
Bence karikatur yerine Onur Ercanın temsilciliği kaldırılsın.
Ayten hanımada katılmıyorum bu kadar açıklamalı espiriyi anlamamış arkadaş
daha öz olsa hiç anlamayacak.
Bence karikatürde espiride gayet güzel.
Anlayana…
9 Kasım, 2008 saat11:52
Leman’a benzemeyelim diye eleştiri de mi yapamayacaklar yani!Bu nasıl bi yaklaşımdır.Karikatür dediğinizin bi amacı vardır ve bu amaç en gözalıcı şekilde cizgiye yansıtılır. Düşünceyi begenmeyip eleştirirseniz bir derece,ama bunun veriliş şekli çizere özgüdür,ve bunda özgürdür,öyle olmasa çizmenin anlamı ne..
9 Kasım, 2008 saat12:16
Halim Bey doğru diyorsunuz.
Fakat karikatürü tek taraflı yorumlamışsınız.
Yani eksik bir analiz olmuş.
Sanki Hüseyin Üzmez’e sahip çıkıp Üzmez’e yapılan eleştirilerden rahatsız olmuşuz gibi bir anlam çıkartmışsınız.
Karikatürü dikkatlice incelediğinizde asıl eleştirinin Hüseyin Üzmez’e yapıldığını fark edersiniz.
Hüseyin Üzmez İslamcımıdır?
Kendi beyanına göre Evet İslamcıdır.
İslamcı birinin 14 yaşındaki bir çocuğu taciz etmesi habermidir?
Evet haberdir.
Hem de haberin danişkasıdır.
Peki bu durumdan en çok rahatsız olan kimlerdir?
İslamcılardır.
İşte bende İslamcıların bu rahatsızlığını dile getirmeye çalıştım.
İslamcı Hüseyin Üzmez’in yaptıkları, bazı beyanları ve kamuoyunda oluşturduğu imaj en çok İslamcıları kızdırmıştır.
Bazı yazılı ve görsel medyada bu imajı büyük bir iştahla İslamcılar üzerinden lanse etmiştir.
Bu iştaha sebebiyet verdiği için karikatürde asıl eleştirilen Hüseyin Üzmez’dir.
9 Kasım, 2008 saat14:04
önceki karikatürleri beğendim lakin bunu beğenmedim. saygısızlık yaptığımı düşünmüyorum.. küfür yok hakaret yok.. ben hala konunun daha farklı çizilebileceğini düşünüyorum. kibar olmadığımı saygısızlık yaptığımı ifade etmek, ağzımı toplamaya davet etmek, anlayışımın kıt olduğunu, saçmaladığımı söylemek anlaşılır olduğu gibi ‘kaldırın hemen’ demek te benim hakkımdır.
Behlül bey ben bu karikatürünüzden yola çıkarak, sizin cafcaf için faydalı olamayacağınızı düşünmem. Fakat siz benim yorumumdan dolayı ‘temsilciliğimin sıkıntıya neden olacağını’ düşünüyorsanız. Teşekkür ederim…
Kırılan varsa hakkını helal etsin. Kimseyi kırmak gibi bir niyetim yoktur. Bunu dikkate alacağınızı ümid ederek, isteğimi tekrarlıyorum..
Kaldırın hemen!
9 Kasım, 2008 saat18:01
yazdığım son yorumu neden yayınlamadınız?
9 Kasım, 2008 saat18:33
ben bunu devam ettirmek istemiyorum. zaten yorumum da yayınlanmıyor. rahatsızlık verdiğim herkesten özür dilerim.
9 Kasım, 2008 saat20:42
değerli okurlarımız,
sitemizde yorumlar anında girilmemektedir!
bunun sebebi sitemize musallat olan bir kısım ne idiğü belirsiz tipler idi..
hüseyin üzmez karikatürünü beğenmeyenler olabilir.. rahatsız olanlar olabilir.
biz cafcaf yönetimi olarak çizerimize müdahale etmemekten yana bir tutum sergilemeye çalışıyoruz genelde..
ve kesinlikle kendisini ankara koordinatörü olarak konumlandırmış bir arkadaşımızın bize “kaldırın hemen” diyecek kadar nezaketten uzak düşebileceğini düşünmedğimizden kendisinin isminin kullanıldığını düşünüyoruz! bu emri verenin onur ercanın kendisi olduğunu öğrendiğimizde ankara gibi bir şehrin koordinatörü konumundaki birinin o görevini bırakmasını emrederiz!
biz mizah dergisiyiz! başka dini dergilere, cemaat dergilerine benzemeyiz!
ama elbette müslümanız! bundan da gocunmayız!
asım gültekin
cafcaf dergisi genel yayın yönetmeni
9 Kasım, 2008 saat22:32
bu tartışmanın şimdi yaşanmasına sevindim.
çünkü bu ya da benzeri şeylerin yaşanacağına adım gibi emindim.
cafcaf’ın henüz yürüyüşüne başlamadan bununla karşılaşması iyi oldu.
cafcaf belli değerleri seven ve sayan bir dergi ancak hitap ettiği, edeceği kitlenin hiç de homojen olmadığı bu tartışmayla ortaya çıkmış oldu.
kimileri bu karikatüre burun kıvırdı.
kimileri bu tepkinin çoktan verilmesi gerektiğini düşündü.
ustura dergisi’nin tgrt ile ilgili bir karikatür nedeniyle kapandığı düşünülürse cafcaf’ın yürüyüşüne bu kadar ürkek başlamasını anlamak hiç de zor olmaz.
herhangi bir değer yargısı ve kaygısı olmayanların pıtrak gibi mizah dergisi çıkardığı bir ortamda bizlerin bu iflah olmaz yapımz nedeniyle cafcaf’ın hâlâ çıkamamasına çok üzülüyorum.
cafcaf’ın şimdiye kadarki yayınlarında benim de hoşuma gitmeyen şeyler elbette oldu. ki bu da sadece hükümete yeterince muhalefet etmemiş oluşudur.
peki bu, biricik göz ağrımız olacak bir dergiden desteğimizi çekmemizi mi gerektirir. yoksa onların arasında olup düşüncelerimizi samimi bir şekilde ifade etmemizi mi?
bizler birbirimiz için müsamahalı olmayı başaramadıkça bu yaptığımız bizden başkaları için rahatlıkla cirit atılacak bir meydan bırakmaktan öteye gitmeyecektir.
9 Kasım, 2008 saat23:02
asım abi sende abratmamışmısın emrederiz filan bunlar enaniyet kokan hareketler
:)
yahu ne oluyor mizah dergisi çıkartıyoruz aksiyon değil
10 Kasım, 2008 saat15:44
En son yazdığım yorumu yayınlar mısınız?
10 Kasım, 2008 saat20:58
Karikatürünüzde çok açık belli olmasa da bana yazdığınız yanıtla Hüseyin Üzmez’i eleştirdiğinizi, hele ki kendisini islami yazar olarak tanıtan bu adamın tavrı nedeniyle de ayrıca duyduğunuz üzüntüyü dile getirmişsiniz teşekkür ederim
işte heimizin böyle objektif anlayışlara ihtiyacı var. Her ağacın kurdu kendindendir herkes kendi içindeki kurdu temizleyipp atarsa o zaman çürüyecek elma da kalmaz
Hüseyin Üzmez i her tür sakın tavrı ve açıklamalarına rağmen hala sırf bizden diye sahiplenen bir kısım medya varken sizin eleştirdiğinizi açıkça belirtmenizi gerçekten alkışlıyorum
İşte bu tavrı her zaman gösterebilirseniz sizin derginiz tutacaktır.
Gerekiyorsa iğneyi karşıya batırırken çuvaldızı kendi çevrenize batırmayı bilirseniz kendi içinizdeki sapmaların bozulmaların önüne geçecek etkili bir güç olacaksınızdır.
Sağlıkla ve selametle kalın.
10 Kasım, 2008 saat23:24
son yazdığım yorum yayınlanmadı yayınlar mısınız lütfen
editörün notu: yayınlamayız! onu ilk başta emrederken düşünecektiniz onur bey!
asım gültekin cafcaf dergisi yayın yönetmeni
10 Kasım, 2008 saat23:54
Onur kardeşim, vahiy filan mı geldi size yahu, mesajımı yayınlayın, onu silin.. Bunu kaldırın.. Hoş olmuyor ama, yapmayın.. bizim bile bazen mesajlarımız çıkmayabiliyor. Her gelen mesaj yayınlanmıyor.. Hani yorumunda da sanki devlet sırrı ifşa edecekmiş gibi bi hava var. Neler oluyor, bi anlatın. Anlayalım kardeşim yahu!
11 Kasım, 2008 saat01:48
Tamam yanlış üslup kullandım. O yorumla da özür dileyip bir açıklama yapmıştım.
Ama Asım abi olmadı yani.. siz hala ‘onu emrederken düşenecektin’ diyorsunuz. Madem öyle ‘emrettiğim’ yorumları niye yayınladınız? Onları yayınlamazdınız olur biterdi. Onları yayınlayan sizsiniz ‘emrederken düşüneydin’ diyen sizsiniz.. ‘özür ve açıklama’ yorumumu yayınlamayan yine sizsiniz. Ben anlayamadım bu işten..
ne yapam ki yaranam ben size Asım abi…?
11 Kasım, 2008 saat01:53
Melek kardeş ‘vahiy mi geldi’ de nerden çıktı? Biz bu yorumları yayınlanmasın editör orda turşusunu kursun diye mi yazıyoruz?
Yorumum yayınlansaydı okur anlardınız. Bak gördünüz mü? Yayınlanmayınca ‘acaba devlet sırrı mı?’ yoksa ‘ vahiy geldi de peygamberlik mi iddia edecek!’ diye merak ediyorsunuz.
Tövbe est.
11 Kasım, 2008 saat02:25
Bir düzeltme : melek kardeşe yazdığım cevap ta ki ‘vahiy geldi de’ sözü ‘vahiy geldi iddiasıyla’ olacaktır.
11 Kasım, 2008 saat21:03
19 – Melek Demir Genco – Dün 23:54 Onur kardeşim, vahiy filan mı geldi size yahu, mesajımı yayınlayın, onu silin.. Bunu kaldırın.. Hoş olmuyor ama, yapmayın.. bizim bile bazen mesajlarımız çıkmayabiliyor.
Melek Demir Genco siz bile derken siz kimdiniz? Cafcaf genel yayın yönetmen yardımcısı yada yönetim kurulu üyesi mi?
Siz bile derken sizin ayrıcalığınız nereden merak ettim sadece
12 Kasım, 2008 saat01:01
Yahu sahiden bu yorumların bazıları artık baydı..
Ne çok polemik yaratma üstadı varmış da biz bilmiyomuşuz..
Sana ne bizim kim olduğumuzdan Melek.
Okusaydın daha önceden dergiyi, böyle sallamazdın uluorta..
Senin ne kadar yazma hakkın varsa buraya, benim de var.
Farzet senin gibi biriyim..
kibarlığımdan ben değil de, biz yazdım.
Bunu anlamayacak kadar …
onur kardeşim..
Farkındaysan, senin üslubun hakkında bir sıkıntı var.
Burası ortalığa emirler yağdıracağın, bir platform değil.
Editör işi bilmiyorsa, buyrun siz yapın!
Ayrıca bazen mesajlar hemen yayınlanmıyor.
Ne bu telaş,ne bu heyecan?
Belki de özellikle yayınlanmıyor.
Bu da editörün elinde olan bi durum.
Ama unutmayın, her yazdığınız yazının altında sizin imzanız var.
Orada zaten küçük bi kinaye var..
Siz bize emir verdiniz, biz de yayınlamıyoruz diye.
Bu kadar abartmanın ne gereği var yahu!
13 Kasım, 2008 saat20:38
iyi olmuş iyi.
bir Allah’ın kulu çıkıp da şu hüseyin üzmez’e sahip çıkmadı.
çünkü çıkılacak yeri de yok. sahip çıkılmayacak yeri de yok.
haklıysa… yuhalayanlar özür dilesin. suçluysa çürüsün gitsin hapislerde.
fakat “başörtüsü namusumdur” diyen dindar medyadan hiç bir kimse konuya değinmiyor. cafcafın bu espirisi “tam da olması gerektiği gibi” konuya değinmiş. ne üzmezi sapık ilan etmiş ne de savunmuş. bir gerçeği dile getirmiş: medyaya cahil kurnazlar daha önce seksle konu oluyorlar ama tutmuyordu. Ali kalkancı müslüm gündüz gibi. ama aydın islamcı da bunlara karışınca birde evini dairesini bunlara verince.
tabiki de mazleme çıktı tabiki de birilerinin ekmeğine yağ sürüldü.
Bunu çizen arkadaşa teşekkür ediyorum.
ŞAYET Kİ CAFCAF DERGİSİ BUNU SATIŞTAKİ DERGİSİNE KOYMA CESARETİNİ GÖSTERİRSE DE HELAL OLSUN!
4 Aralık, 2008 saat10:06
Hüseyin Üzmez(The Sapık) olayı, danıştay saldırısı, zumzürriyet gazetesinin bombalanması olayı,uğur mumcu ve benzerlerinin öldürülmesi gerçekleşmeseydi, 18′lik laikçi teyzeler ve diğer laikçi ayak takımı nasıl yaşardı, nasıl nefes alırdı, süper tezlerini hangi parametreler üzerine inşa ederlerdi acaba, merak ediyorum. Dindan insanlara nasıl baskı kuracaklarını şaşırır, dımdızlak ortada kalırlardı. Ama Allah’tan ne ne halt oldukları tüm çıkplaklığı ile ortadaa artık. O saldırı, bombalama ve öldürme olaylarının kimlerin yaptığını artık Derin Anadolu biliyor, hoş zaten o “süper tezlere” de hiç inanmamışlardı. Dolayısıyla şu ilginç yorumları yazan sol-laikçiler-kemlist-despotlar istedikleri kadar yorum postalayabilirler, ne bilim, en azından gazları alınmış olur…
Bu arada Üzmez yukarıda bahsini ettiğim laikçilerden birini, karikatürde, iyi kavramış. Kırıcak mı belini ne? Yakışmışlar… Şaka canım, şaka şaka….
19 Ocak, 2009 saat00:04
arkadaşlar üzmeyelim birbirimizi
25 Mayıs, 2009 saat14:13
Çok güzel olmuş.
Sakın kaldırmayın aboneliğimi iptal ederim haaa.
27 Mayıs, 2009 saat00:42
E şimdi burda Onur’a saldırıp duranların karikatürde Hüseyin Üzmez’in kucağına oturanlardan ne farkı kaldı? Provake olmaya yatkın kişi her yerde aynıdır. İster islamcı olsun, ister ulusalcı.
28 Mayıs, 2009 saat12:11
size bir tavsiyem var.
diğer karikatür dergilerinin görüşlerini beğenmeseniz bile; alın, çizgilere ve diğer teknik detaylara çalışın. gerçekten çok başarısız çizimler.
8 Temmuz, 2009 saat22:48
başarısız çizimler, espri sayılamayacak espriler. yukarıdaki yoruma katılıyorum. diğer dergileri bir alın inceleyin.
tamam sağ görüşlü bir mizah dergisisiniz ama tek amacınız ’sağ görüşlü mizah dergisi’ olmak olmamalı. öncelikle iyi bir mizah dergisi olmaya çalışmanız çok daha yerinde olur diye düşünüyorum.
hüseyin üzmez karikatürüyse olaya o kadar yanlış bir açıdan bakmış ki üzülmemek mümkün değil. evet solcular o kadar iğrenç insanlar ki küçücük bir kız çocuğunun insan demeye utandığım biri tarafından taciz edilmesini sırf islamcı kesimi yıpratma fırsatı olarak gördüler ve çok sevindiler. çok talihsiz bir karikatür olmuş.
ileride başarılı bir dergi olabilmeniz umuduyla…
16 Temmuz, 2009 saat11:48
hüseyin üzmez ve onun gibi sübyancı,tacizci,sahte dincileri ömür boyu hapise mahkum etmek gerekir.sözde müslüman ya bunlar altından her nane çıkar bunların.karikatürü de hiç beğenmedim ne demek “islamcılara saldırmak için yeni bahaneler bulduk” hüseyin üzmezi mi savunuyorsunuz siz burdan öyle bir anlam çıkıyor.herneyse her şeyin hesabı gün gelir sorulur.bu memleket Allah kitap diye diye kendi kilosunun iki katı kadar altın yapan müslümanlar gördü.ama ilahi adaletin tokadı çok ağır olur.kaldıramazlar..
16 Temmuz, 2009 saat12:35
buna elestiri diyorsaniz garip bir elestiri olmus. huseyin uzmez adli kisinin ( moda deyimle ) islamci olmasi zerre kadar ilgilendirmiyor beni. beni bir kadin olarak kizdiran 80 yasindaki bir herifin torunu yasindaki ka yaptiklari… TORUNU yasinda. bunun dinle bir alakasi yok, insanlikla bir alakasi yok. hal boyle iken bu adam hakkinda yapilan elestirilerle ilgili olarak islamci ya saldirin yaftasini yapistirmaniz biraz garip durmamis mi? hedef saptirmak gibi geldi bana. kendi adima uzuntu duydum. islamci ya saldirin….
adamin kucucuk bir kiza yaptiklarinin hic degeri yok, herkes bunu sineye cekmis ve bir anda adamin islamci oldugunu anlamis ve o yuzden saldirmislar oyle mi, ilginc…
kendi adima garipsedim bu karikaturu, gercekse garip, sakaysa hic komik degil.
20 Temmuz, 2009 saat15:16
ARKADAŞLAR BEN BU DERGİDEN BİR RADYO SÖYLEŞİSİNDEN HABERDAR OLDUM BİR BAKALIM NELER YAPILMIŞ ÖVÜNELİM SEVİNELİM DEDİK ANCAK BİRDE BAKTIK Kİ HÜZEYİN ÜZMEZ KÖŞESİ BAŞ KÖŞE BU DURUMDAN PEŞİN HÜKÜM ÇIKARMAYA GEREK YOK AMA MALUM O ZATIN BAŞ KÖŞE OLDUĞU BİR ORTAMDA TEPKİLER GÖRMENİZ TABİDİR.MAHKEMECE SUÇLULUĞU SAFSATASINA GİRMEYECEĞİM VEDE ONUN ŞAHSINA TAKILDIM DEYİP LAFIMI ESİRGEMEYECEĞİM KALDIRIN ŞU ADAMIN BANLARINI GERÇEKTEN İLGİ ÇEKMEKSE BU ADAM SAYESİNDE TEPKİYİ BOL BOL ÇEKERSİNİZZATEN AMAÇ BUYSA TABİ!NOT:NE YAZIK Kİ ONUN KİTAPLARINI OKUMA TALİHSİZLİĞİNDE BULUNMUŞ BİRİ OLRAK İSLAMİYETİN KİŞİLERE MAL EDİLEMEYECEĞİNİ ANCAK KİŞİLERİN İSLAMA MAL EDİLEBİLECEĞİNİ UNUTMAYIN…
27 Temmuz, 2009 saat17:28
karikatür bence insanda şunu düşündürüyor insan ”olmak” için mi yaşar yoksa desinler ya da demesinler diye mi yaşar??? bence bu olaya daha profesyönel yanlardan bakılmalı..
28 Temmuz, 2009 saat11:59
lütfen arkadaşlar ideolojiyi islamcılığı sosyalizmi liberalizmi bir kenara bırakın, insan olarak bakın bu vakaya dünyanın en büyük sorunlarından biri olan çocuklara cinsel istismardan bahsediyoruz. burada mutlaka anne baba olanlar vardır kim çocuğuna böyle bir şeyin yapılmasına sessiz ve tepkisiz kalabilir? kalabiliyorsa veya tasvip ediyorsa bu nasıl bir zihniyettir.siyasi kimliği ne olursa olsun böyle bir sapıklığı tasvip edemem. her cemaatin içinde iyi veya kötü olabilir ancak yapılması gereken bunu kabullenip iyi ve kötüyü ayırt etmektir böyle bir şahsiyeti savunmak değil onu içinden soyutlamaktır. evet insan köpeği ısırırsa haber olur ama bunu hüseyin üzmez değil ertuğrul özkök yapsa gene haber olurdu, fehmi koru yapsa gene haber olurdu, ilhan selçuk yapsa gene haber olurdu. elinizi vicdanınıza koyun ve bu tür hassas konuları mantık, ahlak ve vicdan çerçevesinde değerlendirin.
saygılarımla.
2 Ağustos, 2009 saat23:32
kalkancı düzmeceleri gibi oyunlara gerek kalmadan(Gerçi üzmez vakasınıda Allah bilir ya ) malzeme çıktı…
olayın devamınıda nöbetçi karikatürümüz güzel ifade etmiş.
10 Ağustos, 2009 saat20:28
sevgili çizer dostum
hem karikatürü çizilmiş hem 8 satır yazı yazılmış açıklamak için
hemde yorum panosunda açıklamaya çalışmışsın
kaliteyi düşürmüş
siz mizah adamısınız en fazla eleştiriye açık olması gereken sizsiniz
siz meyvayı verin okuyucuya yiyen yer yemeyen yemez tüküren tükürür her neyse
hem başbakanı çeşitli hayvan tipine sokan lemana kızacağız,iş kendimize döndümü vay efendim şöyle böyle… olmaz efenim olmaz!
ne diyoruz özgür düşünce,demokrasi falan filan
adam küfretmemiş bişi yapmamaış derhal kaldırın demiş,sert bi eleştiri sert bi istekte bulumuş.
ayrıca söylemek istediğim karikatürde hakkaten kaliteli olmak istiyorsak yazıdan cok çizgiyi kullanıp o ince zekayı göstermeliyiz,diye düşüüyorum
anlayışınız ve bize tahammülünüz için teşekkür ederim
24 Ağustos, 2009 saat07:01
lale’ye katılıyorum.. dikkat
25 Ağustos, 2009 saat14:49
niye yani kardeşim adam stediği gibi eleştirir. Sen istediğin gibi adamın kucağına oturmuşsun da çizim yapmışsın ya o da o dille eleştriyor. Senin bir kere karikatürde yaptıkların insanların klişilğne hakaret. Bu başka br de olabilir di sadece hüseyin üzmez değil. Bu tip şahıslar üzerinden mizah yapmak slamın ruhuna da aykırıdır. Bizim dinimiz de kim olursa olsun onun vşahsiyetiyle imalı göndermelerle onu szdeleyecek göndermeler yapamazsınız. Sonra adam kaldırın diyor. Haklı. Size kimlerin yazın yayınlayın dediğin de iyi biliyoruz.
26 Ağustos, 2009 saat11:08
Ülkenin içine ettiniz.
İslamcı nedir, yazıklar olsun size.
Bu ülkenin %99 u müslümandır.İslamcı ve allahsız olarak toplumu ikiye böldünüz küçük örümcek beyinlerinizle.
Yazıklar olsun size!!!
Ülkenin kanını emen asalaklar….
9 Eylül, 2009 saat12:02
Muhterem Taylan Özgür Çalışkan’ı yorumundan dolayı tebrik ediyor, rallisinde çokça başarılar diliyoruz. Yorumunun da hayırlara vesile olmasını temenni ediyoruz
İyiki varsın. Çok yaşa, varol. Yorumunla bizleri gülümsettiğin için de sağol
9 Eylül, 2009 saat12:04
Ah, söylemeyi nasıl da unutuum. Kendisini -muhterem Taylan Özgür Çalışkan’ı- Hüseyin Üzmez’in kucağına postalıyoruz ya da postallıyoruz
10 Eylül, 2009 saat00:59
Sizin gibi örümcek kafalı, gerici, yobaz, omurgasızlara karşı her zaman dimdik varım, varız!…
11 Eylül, 2009 saat13:33
Bu sitede ne işin var o zaman kuzum? Git de postal parlat/yala, savaş borozanı öttürme çalış, senaryo yaz, ya da ne bileyim “varız” derken işaret ettiğin çoğul şahıslarla duman altı pişti/batak oyna, marş ezberle, a benim yavrucuğum. Ve göster o omurgasız örümceklere günlerini, hakettikleri dersi veriver hiç olmazsa
22 Eylül, 2009 saat22:30
ehehe postal prlat güzel yorum
.. ama karikatürü bende sevmedim bence aynı yayın unsurları arasında çatışma olmamalı karikatür resmen diğer mizah dergilerini taşlıyor..
5 Ekim, 2009 saat21:12
Yahu ne demektir bu, Allah aşkına, daha önce de duydum bu argümanı, ama karşımdaki kişinin ne tür sekülarist-mutaassıp bir inatçı (ve üstelik çok zekî ve okumuş geçinen kerli ferli bir doktor) olduğunu bildiğim için üstelemedim. “İslamcı olan birisinin yaptığı kötülük büyük haberdir, ama laik adam zaten ahlâk abidesi olduğunu iddia etmediği için onunki doğal olarak büyük haber değildir” deniyor özet olarak.
Yok ya, şunu bana söylesenize be hey insanlar, İslâmcılar diyegeldiğiniz insanlar NE ZAMAN VE NEREDE ahlâk âbidesi îlân ettiler kendilerini?
Bu söylenenlerin tam aksine, asıl İslâmcı denen insanlardır ki kendilerinin zaaflara müptelâ olduklarını, mükemmeliyetten ve âbidelikten uzak olduklarını itiraf etmeye en hazır insanlardır. Ve lâikçilerdir ki sürekli “sizin kalbiniz pis, bizimki tertemiz, pampak” diye ahlâk âbideliği ya da sanırım onların lûgatine daha uygun bir ifadeyse “etiksel anıtlık” triplerine girer dururlar!
Eh, onların arasındaki bütün pislikler “doğal olarak” görmezden gelinecek ve “İslâmcılar”ınkiler hep ülkenin en büyük olayları hâline getirileceklerse, o zaman birinciler doğal olarak ahlâkî üstünlüklerini dâimâ “ispât” edeceklerdir. Böyle bir hileli oyunu mantıksal olarak sadece İslâmcılar değil bizim lâikçilere karşı hiçkimse kazanamaz zâten.
Hey Allah’ım, ne saçmalıklara cevap yetiştirmek zorunda bırakılıyoruz. Bu ülkedeki zekâ seviyesi ortalaması neden bu kadar düşük ve neden bu zekâ seviyesi ortalamasını düşürücü insanların çoğu ülkenin belli bir siyâsî segmentinde toplanmış ve neden bunların mebzul bir oranı gazeteci filân olmuş? Tamam hayallerinde gazeteci olmak vardıysa, onlara açardık birkaç tane gazeteci kulübesi, geçinir giderlerdi, ama yanlış gazetecilik türünü seçip bütün bir millete bu işkenceyi etmek niye? Ooof ki of…